2009-03-22

The Dreamers

Jag och min roomie såg just halva delen av den mycket underliga och mycket härliga filmen The Dreamers. Att se efter så att verkligen hela filmen är med då man laddar hem något ska efter detta bli obligatoriskt, det är ju ganska tråkigt att se en fantastisk fransk miljö förvandlas till en svart skärm bara så där.


Jag skulle nog också vilja leva lite mer så som filmens huvudrollskaraktärer gör (Om ni sett filmen: missförstå mig inte. Om jag haft en bror, vilket jag i och för sig inte har skulle jag inte vilja ligga med honom eller ens se honom naken.) Men jag skulle vilja brinna för något verkligt och stort, jag skulle vilja finna passion i minsta lilla, jag skulle vilja känna frihet i allt jag gjorde och främst av allt skulle jag vilja bo i Paris och röka färgglada cigaretter ungefär överallt och hela tiden.

Lev Väl! Lev Franskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar